ВАЛЕРІЙ СЕМЕНОВИЧ МАКОВЕЦЬКИЙ

Валерій Семенович Маковецький – голова наглядової ради ТМ «Фокстрот», співзасновник Групи компаній Фокстрот. Учасник списку Forbes Україна (55 позиція в 2018 році). Генератор багатьох комерційних ідей в Foxtrot, автор ряду бізнес-проектів та соціальних ініціатив. 


Бізнесмен Валерій Маковецький – голова наглядової ради торгової марки "Фокстрот" 

Валерій Маковецький – біографія, місто народження

Валерій Семенович Маковецький народився в місті Талдикорган в Казахстані. Це – Адміністративний центр Алматинської області. Містечко більш відоме в російській транскрипції – Талди-Курган. Нинішня назва виправлена відповідно до правил звучання казахської мови у 1993 році. 

Валерій Маковецький – освіта

1978 закінчив навчання в СШ №9 міста Комунарськ (сучасний Алчевськ). 

1984 із відзнакою закінчив навчання в Комунарському гірничо-металургійному інституті. Факультет «Технологія машинобудування». 

Під час навчання у вищому навчальному закладі Валерій Маковецький працював на Комунарському металургійному заводі. Одночасно з навчанням освоїв професію токаря на Мелітопольському верстатобудівному заводі ім. 23 жовтня (сучасний Мелітопольський моторний завод). 

Після закінчення ВНЗ Валерій Маковецький переїхав до Києва, щоб почати роботу на Київському виробничому об'єднанні ім. Артема (сучасна холдингова компанія Артем). Був майстром в механічному цеху на закритій виробничій ділянці. Завод Артема – виробник військового обладнання з часів Першої світової війни. У 80-рр минулого століття на підприємстві виготовляли керовані ракети класу "повітря-повітря", протитанкові ракети, комплекси для обслуговування керованих засобів ураження в повітрі, прилади та обладнання для літальних апаратів. 

Валерій Маковецький в бізнесі

У 1994 році Валерій Маковецький з партнером Геннадієм Виходцевим починають займатися оптовим продажем побутової техніки та електроніки. 

Згодом оптова торгівля була підсилена роздрібною. Перший магазин мережі, яка сьогодні відома більшості читачів під ім'ям «Фокстрот. Техніка для дому», був святково відкритий в Харкові. Перший магазин «Фокстрот» в столиці України – Києві – з'явився вже у 1997 році. 

2004 році Valerii Makovetsky входить до Ради засновників Групи компаній Фокстрот. Холдинг займається розвитком найвідоміших в Україні брендів з ритейлу побутової та електронної техніки – «Фокстрот.Техніка для дому», годинникого рітейлу "Секунда", що розвивається під гаслом «Годинники для кожного». Крім того, команда ГКФ починає роботу з управління нерухомістю. Всі девелоперські активності відбуваються на платформі ТРЦ DEPO't Center і Fantasy Town в обласних центрах України: Чернівцях, Миколаєві, Черкасах та Кропивницькому. 


Валерій Маковецький – керівник Групи компаній Фокстрот 

Етапи народження бренду Фокстрот

Валерій Семенович Маковецький так розповідає про перший досвід у бізнесі: 

– У 90-х роках, коли Україна отримала незалежність, були лібералізовані економічні закони епохи Радянського Союзу. Кожен отримав можливість займатися бізнесом. 

У ті роки я працював на заводі Артема. Підприємство виконувало замовлення військової промисловості. Випускали керовані ракети, обладнання для авіаційної техніки. З розвалом Радянського Союзу багато підприємств залишилися без держзамовлень, а люди – без роботи і зарплат. Виникло питання – що робити? Я вирішив ризикнути – почав свій бізнес. Звичайно, не сам, а в компанії партнерів-однодумців. Займатися продажем побутової електроніки в ті часи було вигідно – в магазинах майже нічого не було. 

Успіх перших торговельних операцій підказав нам спеціалізацію – торгівля побутовою технікою та електронікою. Ми займалися оптовим продажем. Техніку зберігали в гаражах, а особисті квартири перетворили в офіси. Спочатку ми закуповували електроніку, якою торгували, в Об'єднаних Арабських Еміратах. Згодом ми змогли вийти на прямі контакти (й постачання) зі світовими виробниками техніки та електроніки – Sony, Panasonic, Samsung, Ariston, LG Electronics, Indesit.

Незабаром ми з партнерами відкрили в Харкові перший магазин роздрібної торгівлі. Так з'явився Фокстрот – техніка для дому, впізнавана сьогодні мережа побутової техніки і електроніки. 

Валерій Маковецький: Фокстрот зміг зробити те, що не змогли інші, – відповідати очікуванням покупця по максимуму.

– Навіть в нестабільних 90 роках у нас були конкуренти. 

Ми змогли виділитися на їхньому тлі – створити своє УТП (унікальна торгова пропозиція), – розповідає Валерій Маковецький. 

– Мова йде про успішне налагодження системи логістики. Ми першими на той час задіяли в перевезеннях залізничний транспорт. На ті часи це була новація. Наші оптові партнери в регіонах гарантовано отримували свій товар у зазначений час. Одночасно з гарантованими і своєчасними поставками ми почали кредитувати своїх партнерів. Такі кроки дозволили нам сформувати пул постійних покупців. За рік наш бізнес виріс в 10 разів. Клієнтам дійсно було зручно працювати з нами. Як бачите, клієнтооріентованость – базова якість Foxtrot, яка сприяє і продовжує драйвувати розвиток бізнесу – резюмує Валерій Маковецький. 

Фокстрот – брендинг, неймінг і все-все-все

Читачів завжди цікавить історія назви Фокстрот. Назва бренду співзвучна з відомим бальним танцем стандартної програми у бально-спортивних танцях. Тим танцем, що танцюється в межах 28-30 тактів на хвилину і вважається родоначальником звичайного вальсу. У перекладі з англійської мови foxtrot означає "лисяче крокування". 

У 90 роки, коли відкривався перший магазин торгової мережі Фокстрот, професійним неймінгом в Україні ніхто не займався. Тому співзасновники самостійно обрали яскраве, динамічне слово з приємним звучанням. 

Що далі? Фокстрот став самостійним брендом. Саме слово foxtrot багато хто в Україні в першу чергу пов'яже з магазином побутової техніки та електроніки, а не з танцем. А сама Група компаній Фокстрот вже багато років (17) поспіль підтримує один з найсильніших в Україні танцювальних турнірів – Парад надій. Крім того, в рамках цього фестивалю існує єдине в світі змагання на краще виконання танцю фокстрот. Як ви думаєте, хто став ініціатором і спонсором цього моно-конкурсу в рамках грандіозного танцювального турніру? Звичайно, Фокстрот. Рівень змагань підтверджує той факт, що кубок Фокстрот у 2019 році забрали триразові чемпіони Світу зі спортивного танцю – вихованці столичного клубу «Альта» Єлизавета Перепелиця та Дмитро Родін.  


Виконання танцю фокстрот, чия назва була використана для бренду Foxtrot, на турнірі Парад надій.  

Етапи розвитку бізнесу від Valery Makovetsky коротко

Сьогодні, з висоти чверть сторічної історії «Фокстроту» на ринку України в сфері рітейлу побутової техніки та електроніки можна чітко виділити ключові етапи розвитку бренду Фокстрот: 

1. Доповнення оптової торгівлі роздрібною. Початок бізнесу Валерія Маковецького і Геннадія Виходцева пов'язаний з оптовою торгівлею імпортованою побутовою технікою. Відкриття першого власного магазину в місті Харкові, де в роздріб продавали побутову техніку і електроніку, дало Валерію Маковецькому та Геннадію Виходцеву прямий вихід на кінцевого покупця.  

2. У 2011 році мережа «Фокстрот» стає учасником Euronics * – найбільшої закупівельної групи електроніки та побутової техніки в Європі. 

3. У 2010-13 роках торговельна мережа «Фокстрот. Техніка для дому» увійшла до числа 500 найбільших компаній Центральної та Східної Європи (рейтингу аудиторської компанії Deloitte & Touche). 

4. Створення власних торгових марок. Першим в 2007 році з'явився Bravis. Трохи пізніше – Delfa, LeChef. Наявність СТМ дає конкурентну перевагу в порівнянні з іншими гравцями ринку. Наразі в портфелі Фокстрот налічується три торгові марки, офіційне виробництво яких зосереджено в Китаї: 

I. Bravis – споживча електроніка (телевізори, мобільні пристрої, аудіо-відео техніка). 

II. Delfa – велика і дрібна побутова, кліматична техніка. 

III. LeChef – посуд і кухонні аксесуари. 

3. Переміщення продажів в інтернет і розвиток омніканальних продажів. Покупці всіх брендів, які розвиває ГКФ, можуть вибирати, замовляти, купувати товари або послуги, як в інтернеті, так і в традиційних торгових точках. Це дозволяє назвати Фокстрот омніканальним брендом, який відкритий для свого клієнта по всім можливим каналам. Послугу «пікап» «Фокстрот» став розвивати в 2013 році (оформивши замовлення в онлайні, покупець може забрати його з найближчого магазину Фокстрот). 

У 2019 сервіс був реформований, а команда «Фокстроту» отримала такі показники: просте оформлення клієнтом замовлення на сайті (1 хв. при розрахунку готівкою або карткою та 3 хв. при оформленні покупки в кредит), швидка доставка товару в магазин і самовивіз день у день, легке отримання – до 2-х хвилин при сплаченому товар або оплаті на касі і до 3-х хвилин – для купівлі в кредит. Також в рамках поновлення сервісу в Фокстроті зробили акцент на доставці товару зі складу (в разі, якщо бажана позиція відсутня в магазині) протягом 24, 48 і 72 годин зі зручними тимчасовими вікнами в «якірних» містах. 

4. Доповнення рітейлу побутовою технікою та електронікою девелоперською діяльністю. Мова йде про будівництво комерційної нерухомості в регіонах України, придбанням вже готових, ліквідних об'єктів загальною площею до 10-15 тис. кв. м. в обласних центрах. Портфель Depot Development Group об'єднує близько 150 об'єктів торговельної, офісної та складської нерухомості в Україні. Загальна площа об'єктів в управлінні – близько 260 000 м.кв. Перший «Depot Center» з'явився в Україні у м.Чернівці, в грудні 2009 р (загальна площа – 20 000 кв.м). Другий – «Depot Center» у м. Лубни, в грудні 2010 р (загальна площа – 8000 кв.м). Третій «Depot Center» запрацював у Миколаєві в 2011 році (загальна площа 11 000 кв.м.). У 2016 році відкрився «Depot Center» в Кіровограді та у м. Черкасах. 

5. У 2020 році збільшилася доля e-commerce у "Фокстрот. Техніка для дому". Для цього спеціалісти бренду та Департамент інформаційних технологій провів модернізацію і SEO-оптимізацію сайту foxtrot.ua. Інтернет-магазин отримав зручний інтерфейс, фахівці спростили канал комунікації покупця з продавцем.

Одночасно з цим відформатували SMM-стратегію рітейлера. Актувізувалася робота соціальних мереж, да збільшився трафік свіжої інформації про товари і послуги у відповідності з тональністю реформату бренду. За короткий час аккаунт Фокстрот в інстаграм зібрав 168 тисяч зацікавлених підпісників. А сторінка Foxtrot у Фейсбук зібрала 211 тисяч друзів.

Завдяки активностям у соціальних мережах інтернет-магазин отримав зростання трафіку на 43% (у порівнянні з аналогічним періодом у 2018 році). Виросла конверсія, а показник відмов (bounce rate) скоротився на 20%. Внаслідок цього на 50% піднялися показники товарообігу на початку сезону, а Black Friday дав + 58% до запланованого результату. Зараз офіційний сайт Фокстрот відвідує у середньому 8,5 мільйонів чоловік щомісяця.

Перепроектування офіційного сайту і модернізація спілкування у соціальних мережах були проведені у рамках нової дизайн-системи бренду.


Валерій Маковецький: посилення частки e-commerce у торговій діяльності Фокстрот – гідний результат! 

Результати роботи бізнесу під керівництвом Валерія Маковецького

Результати бізнесу варто підтверджувати цифрами. У цивілізованих країнах про результативність підприємця або компанії прийнято звітувати не розмірами виручки, а податками, які були внесені до державного бюджету. 

Наприклад, у 2018 році Група компаній Фокстрот внесла 655 665 164,06 гривень в якості податків в державну казну України. У 2017 році сума податків склала 534 781 357,00 гривень. Різниця – збільшення відрахувань на 22%. До речі, ці + 20-30% – стабільний приріст, який демонструють підприємства ГКФ вже кілька років поспіль. 

Якщо доповнити мову цифр соціальним компонентом, то ми побачимо наступну картинку. Усі компанії, бренди яких розвивають в ГКФ, забезпечують стабільною роботою кілька десятків тисяч чоловік.. Тільки у мережі «Фокстрот» в 2019 році мають робочі місця близько 5 тисяч працівників. 

Крім того, всі бізнес-проекти Valery Makovetsky мають високий рівень соціальної відповідальності. Бізнесмен підтримує проекти, які стосуються освіти, зміцнення держави Україна, а також благодійні проекти та ініціативи, які мінімізують вплив діяльності людини на навколишнє середовище.

Громадське життя Валерія Маковецького

У 2004 році Валерій Маковецький увійшов до оргкомітету проекту ГК Фокстрот "Похід пам'яті», присвячений збереженню історичної пам'яті, а також адресної допомоги ветеранам війни та та праці.

2006 рік – разом з партнером Геннадієм Виходцевим Валерій Маковецький входить до складу оргкомітету соціального проекту «Велике серце маленького життя». Географія – вся Україна. Завдання – пошук і соціалізація обдарованих дітей, які позбавлені батьківського піклування. У партнерстві з Міністерством освіти і науки України, Місією соціальної допомоги дітям Української православної церкви, Міністерством сім'ї, молоді та спорту України, Міністерством культури і туризму України, автоконцерном «НІКО» та низкою громадських організацій вдалося активізувати 13 тисяч школярів з соціальних закладів України.  

Учасники надіслали творчі роботи на тему «Духовний початок: надії та мрії» і пояснили, яким бачать своє майбутнє. Близько 100 дітей, чиї малюнки були визнані кращими, з'їхалися до Національного Києво-Печерського заповідника в Києві, щоб познайомитися з історичним пам'ятником та отримати цінні призи за свою творчість. На завершальному етапі проекту було відібрано 10 найбільш обдарованих і талановитих учасників, що мають потенціал змінювати не тільки своє життя на краще, а й життя однолітків. Протягом двох років організатори проводили з ними психолого-педагогічну роботу, сприяючи соціалізації молоді. 

2007-2009 рр – меценатство ГК Фокстрот та Валерія Маковецького в створенні повнометражного художнього фільму «Маленьке життя» (за однойменним оповіданням Олександра Жовни і при його режисерській діяльності. Фільм розповідає про маленького хлопчика, який ціною власного життя повернув здоров'я незнайомій дівчинці. На добру справу організаторів проекту благословив Митрополит Київський і всієї України, предстоятель Української Православної Церкви Володимир. 

«Маленьке життя» на кінофестивалі «Молодість-2008» був єдиним вітчизняним повнометражним фільмом у своїй номінації. Фільм посів 2 місце на Міжнародному кінофестивалі «Покров». У 2009 році фільм був представлений на Днях українського кіно в Кельні. 

2008 рік – Foxtrot, головою наглядової ради якого є Valery Makovetsky, визнано "Лідером галузі". Версія Національного бізнес-рейтингу. Це – одна з найстаріших в Україні програм оцінювання ефективності бізнесу. Програма популяризує чесний і прозорий бізнес. Для формування списків в ТОП-номінаціях використовуються науково обгрунтовані методики. В якості аналітичного матеріалу використовуються фінансові звіти і статистика, яку опублікувала Державна служба статистики України.  

2008 рік – благодійна діяльність Валерія Маковецького була відзначена Українською православною церквою. За пожертвування на збереження історичних цінностей церкви, за адресну допомогу нужденним керівник ГКФ отримав Орден рівноапостольного князя Володимира III ступеня.  

2009 рік – бізнесмен Valery Makovetsky отримує Подяку від Прем'єр-міністра України. За багаторічну працю. За внесок у реформування внутрішньої торгівлі. За розвиток підприємництва та участь у формуванні ринкової інфраструктури в Україні. 

У 2012 і 2018 році Valeriy Makovets'kyy був факелоносцем в Естафеті олімпійського вогню. У 2012 році 8 українців по черзі взяли участь в "доставці" факела до відкриття Олімпіади в Лондоні. У 2018 році бізнесмен взяв участь в доправці олімпійського вогню на Олімпійський стадіон в Пхенчхані, у Південній Кореї. Принцип відбору факелоносців досить цікавий: Олімпійський комітет відбирає для цієї почесної місії тих, хто вже досяг значущих результатів у житті, тому може служити прикладом для інших людей. 

2019 рік – за сприяння просвітницькому проекту Ціна держави Валерій Маковецький отримав Подяку від Дмитра Боярчука, виконавчого директора громадської організації CASE Україна – однієї з найстарших і найвпливовіших українських організацій, які проводять дослідження державної політики. 

  

Валерій Маковецький: працюємо, зміцнюючи Україну

Торгові та сервісні підприємства під брендами, які розвиває ГКФ, створюють і утримують робочі місця. Постійно інвестують ресурси в побудову комунікації зі споживачами. Шукають спільні цінності зі своїм покупцем і суспільством в цілому. 

Валерій Маковецький і Геннадій Виходцев розуміють глобальну проблему кадрів, що стоїть перед кожним підприємцем в Україні. У 2018 році в Україні було зареєстровано 341,7 тисячі безробітних громадян (кінець 2017 – 352,5 тисячі (майже на 3% більше). При цьому 55% молодих людей планують виїхати на навчання і роботу за кордон. Україна втрачає людський капітал. 

У Фокстроті тільки в 2018 році було працевлаштовано 2843 співробітника. Фактичний річний показник ефективності кадрового резерву адміністрації роздрібної мережі склав 82%. У партнерських вузах України фахівці мережі «Фокстрот» провели у 2018 році 10 ярмарків вакансій, пропонуючи офіційне працевлаштування і білу зарплату з можливістю співставляти зусилля праці і винагороду. 

Ще одна соціальна проблема з економічними коренями, участь у вирішенні якої бере Маковецький і компанія – зростання білого ринку електроніки на тлі засилля сірого імпорту електроніки в Україні. Робота з популяризації фіскального чеку при продажах складної техніки із гарантійним талоном стає частиною роботи кращих мікро-та макроекономістів компанії. 

Невтішна статистика GFK свідчить: у 2017 році до 20% продажів планшетів, мобільних телефонів і ноутбуків знаходиться в тіні. Для фотоапаратів цей показник становить до 25%, для холодильників і пральних машин – до 15%, для телевізорів – до 10%, для мультиварок – до 13%, для пилососів – до 18%. Це – несертифікована техніка, несе ризик здоров'ю та потенційні фінансові втрати. Потерпілий покупець без фіскального чеку (чек не видається на нерозмитнений товар), не може відшкодувати збитки, підтвердити покупку і гарантувати забезпечення власних споживчих прав. 

З 2018 року Валерій Маковецький підтримує просвітницьку кампанію «Ціна держави». Це – освітній проект, який показує громадянам країни, куди йдуть податки, які вони платять. Проект демонструє людям частку пенсійних та інших соціальних виплат, освіти, медичних послуг, утримання армії, управлінського апарату, відрахувань на охорону навколишнього середовища в грошах, які вони вносять до державного бюджету. Ціна держави формує в людях бажання контролювати грошові потоки, які надходять у казну. Одночасно з цим проект виховує свідомих платників податків, тому що кожна людина розуміє, на що витрачаються її гроші та контролює ці витрати. 

З грудня 2018 по січень 2019 компанія Фокстрот у Києві і в 15 великих містах в своїх магазинах поширювала конверти з матеріалами проекту «Ціна держави». Покупці використовували їх не тільки як джерело корисної інформації про сплачені податки та для знайомства з проектом, а ще й для зберігання отриманих на касі документів: фіскального чека, гарантійного талону на техніку, інструкції з використання тощо. 

Посилання на сайт cost.ua, надруковане на конверті, дозволило покупцям мережі Фокстрот за допомогою онлайн калькулятора дізнатися розміри податків, сплачених ними за три роки. В торгових залах магазинів Фокстрот йшла трансляція соціально-інформаційного відеоролика про сплату податків з покупок, зроблениху «Фокстрот». Відеоролік містив заклик відвідати сайт cost.ua, розповідав про те, скільки, в середньому, податків платять українці і як витрачаються ці кошти. 

В цілому ролик прокрутили під час кампанії близько 500 тис. разів. За даними Гугл-аналітики, число відвідувачів калькулятора «Рахунок від держави» перевищило 200 тис. осіб. Кількість людей, які зайшли подивитися власний «Рахунок від держави» на сайті cost.ua., за даними Гугл-аналітики, досягла 11 тис. відвідувачів.  

Керівник групи компаній Фокстрот Валерій Маковецький взяв участь в підсумковій прес-конференції проекту «Ціна держави» і пояснив свою позицію: 

– Розвиток держави, зміцнення економіки з рівними умовами ведення бізнесу для всіх стане запорукою зростання компанії і зміцнення бренду з 25-річною історією. На ринку побутової електроніки, де тінь іноді досягає 90% – це наша громадянська позиція і стратегія win-win.

Маковецький неофіційний

Знак зодіаку Валерія Маковецького – Водолій. Стихія – Повітря. 

Водолії, які народилися 15 лютого, обдаровані перспективною уявою і підвищеною винахідливістю. У них постійно виникають оригінальні і корисні ідеї, які можуть на крок випереджати їх час. В характері закладено бажання реформувати і оптимізувати неідеальні схеми. Водолії-чоловіки вміють прораховувати результати кожної дії. Впевнені у своїх рішеннях і вчинках. Додайте до цього чарівність, вміння вибудовувати комунікації і ентузіазм – і ви отримаєте еталонний портрет Водолія, який народився 15 лютого. 

Ще одна корисна риса Водолія – вміння поєднувати технічне мислення з елементами творчості. Такі люди – ідеальні винахідники, конструктори і, природно, організатори (наприклад, організатори найбільшого в Україні рітейлера побутової техніки та електроніки). 

Відомі чоловіки-Водолії, які склали компанію Валерію Маковецькому за знаком Зодіаку – тенісист Марат Сафін, співак Джастін Тімберлейк, філософи Галілео Галілей і Френсіс Бекон, композитори Моцарт, Шуберт і Мендельсон, актор Джон Траволта, винахідник Томас Едісон і фізик-теоретик Лев Ландау. 

Хобі: гірські лижі, подорожі. Валерій Маковецький любить літати літаком, вважає його найбезпечнішим видом транспорту. Якщо летить один, а не в компанії партнерів, то залюбки спілкується з сусідами по салону (якщо вони цікаві, як співрозмовники).  

Улюблені країни для відпочинку з сім'єю – Австрія та Швейцарія. 

Улюблені страви: середземноморська кухня 

Бажана авіакомпанія: KLM 

Улюблений танець: фокстрот 

Улюблений вид спорту: гірські лижі 

Улюблена марка автомобіля: Rang Rover 

Улюблена країна: Україна. 


© Foxtrot Group Text and photos are published under CC BY 4.0 License

ГКФрозвиває бренди